My Galway trip: part 2

Vandaag gaan we verder met de reis naar Ierland die ik afgelopen week heb gemaakt. Gisteren kon je in het eerste deel lezen hoe ik naar Dublin vloog en in de bus naar Galway stapte. Vandaag vertel ik wat ik in Galway allemaal heb ondernomen.

Vrijdag, de eerste echt dag in Galway. We hebben op de donderdag nog snel een auto besproken die we deze ochtend om 10:00 op gaan halen. We hadden om een ruime hatchback gevraagd. Iets in de trend van een VW Golf o.i.d. Uiteindelijk kregen we een sleutel waarop stond: Citygo… De verkoper aan de balie vroeg of ik ook een automaat kon rijden, en dat we dan een beter auto zouden krijgen. Ja hoor, no problem.
“Hmmm City go…. kraak kraak, is dat niet dezelfde auto als de Up! van VW, maar dan van Skoda?” Ik hoor het mezelf nog denken, terwijl mijn vriend enthousiast roept; “Oh volgens mij is dat zo’n grote auto. We wandelen enthousiast naar de parkeergarage. Aldaar op de 4e verdieping druk ik de sleutel van de auto in… “piep piep” horen we van rest. En jawel, daar staat onze bolide voor die dag. Een enorme, mooie, grijze, piepkleine auto. I hate it when i’m right. Waarom dat zo’n probleem is? Nou als je een foto van Bart zou zien, zou je weten waarom. Hij is 2 meter en behoorlijk fors. Hij moest zich dus in dit kleine autootje vouwen en heeft de hele dag met zijn knieën tegen het dashboard gezeten.

Onze grote reis kon beginnen. ik was er blij dat ik een automaat mocht rijden. Rechts in de auto rijden is al lastig genoeg, zo hoefde ik in ieder geval niet over het schakelen na te denken. Lichtelijk gespannen reed ik de parkeergarage uit om vervolgens voor het eerst in mijn leven links te moeten rijden.
We hebben de hele dag door de Connemara gereden. Een erg mooi en ruig landschap. We maakten verschillende stops, heel veel foto’s en hebben erg genoten van de dag.

Dit is hem dan! Wat een joekel van een auto, vinden jullie ook niet?P1010537

Dit mooie panorama geeft goed weer hoe ruw het landschap daar was. Geen boom te bekennen. Alleen maar heide, bruin gras, rotsen en van die stenen muurtjes. P1010538

Het uitzicht vanuit de eerste stop. Het was zo’n mooie dag. We hadden echt geluk met het weer.P1010542Uitzicht vanaf de tweede stop. Een highroad met een fantastisch uitzicht!

Dit paard kon gewoon elk moment genieten van het uitzicht. Alhoewel hij meer geïnteresseerd was in het gras op de grond.

IMG_2473Mijn vriend maakte deze foto toen ik bezig was het paard op de foto te zetten. Grappig! Kijk die oortjes mooi naar voren staan.

Nog meer mooi uitzicht. En de kleuren van het gras, zo mooi!P1010564

Deze Abby hebben we helaas alleen van een afstand bekeken. We hadden geen tijd meer om een rondleiding te volgen en je moest entree betalen om op het terrein te komen.P1010567

Op de terugweg kwamen we bij dit oude kasteel uit. Helaas was hij gesloten en konden we alleen tot de poort komen. We moesten wel over muurtje heen lopen om er te komen, want door de vele regen van de dagen ervoor stonden sommige stukken onder water.P1010586Rond een uur of 7 waren we thuis. Ik was behoorlijk gesloopt van het rijden. De hele dag in de auto zitten is één ding. Dat lukt me normaal vrij goed. Maar nu moest ik me zo concentreren om links te rijden. Allee weggetjes slingerden nogal en waren niet al te breed, dus ik moest continu opletten. Best intensief!

Die avond waren we uitgenodigd om te eten bij Sarah en Mohammed. Goede vrienden van Bart. Natuurlijk kun je dan geen nee zeggen. Om 20:00 uur werden we verwacht. We aten Sheperds Pie, eentje met rundvlees en een met tonijn. In de eerste instantie dacht ik dat ik die met tonijn en aardappel helemaal niet lekker zou vinden, maar niets was minder waar. Hij was overheerlijk! Als toetje maakte Sarah ook nog een Tarte Tatin, wat een verwennerij. Om 23:00 uur vielen mijn ogen letterlijk dicht. Waar de rest nog een uurtje de kroeg in dook, kon ik niet wachten om naar bed te gaan.

De zaterdag was de laatste dag in Galway. Rond een uur of elf was iedereen boven water (er moest uitgeslapen worden, door sommigen) en konden we vertrekken. We hebben een wandeling door de stad gemaakt. We bezochten de lokale markt, waar veel diverse waren werden verkocht. We hebben ons volgestopt met lekkernijen zoals een breakfast roll (soort pannenkoek met ham, kaas en paddestoelen) en sushi met tonijn. Ook de oesters mochten niet ontbreken. Ik kocht een ketting met een Keltische knoop.
P1010599The river Corrib.

Veel mensen stonden met dit soort reclameborden op straat. Zo raar! Dat zouden wij in Nederland echt niet doen.

P1010604 P1010606 P1010614 P1010634

Bart liet ons zien waar hij heeft gestudeerd aan de universiteit. We bezochten de Kathedraal en ’s middags hebben we ons opgesplitst. De mannen gingen de kroeg in om de rugby wedstrijd Italie-Ierland te bekijken, de meiden gingen shoppen. Ik kwam erachter dat Urban Decay in Galway werd verkocht en kon de verleiding niet weerstaan, ik kocht het Naked 3 Pallet. Helemaal happy zijn we terug gelopen naar de B&B. Daar hebben we even een uurtje rust genomen. Ik keek een paar afleveringen van Braking Bad. Even met de voetjes omhoog.

Die avond aten we weer in The Front Door. Op zaterdag was het daar gekkenhuis, zeker nadat Ierland de wedstrijd gewonnen had. We hadden geluk, want precies toen wij binnenkwamen kwam er een tafeltje vrij. We aten, maar niet veel. Je eet op zo’n vakantie altijd meer dan normaal en nu zaten we al vrij snel vol. De rest van de avond zaten we in The Crane bar. Ook deze keer was er livemuziek. Maar dit maal waren ze met minstens 15 man! Ik weet niet of ik dat per se mooier vond. Ik houd van kleine settings.
P1010649 P1010660 P1010673 P1010689 P1010712

De volgende ochtend moesten we al om 7:30 aan het ontbijt. Om 08:15 vertrok de bus naar Dublin Airport. De reis duurde wederom minder lang dan je zou denken. Op het vliegveld hadden we een uurtje de tijd om wat te eten. De check bij de Ierse douane nam meer tijd in beslag dan we dachten dus uiteindelijk moesten we nog flink haast maken om op tijd bij de gate te komen. Gelukkig begonnen ze pas met boarden toen we aankwamen.
De terugvlucht zat ik aan het raam. Ik heb 1,5 uur naar buiten zitten gapen met zonnebril op. Het was zo’n mooi weer! De hele vlucht kon je precies zien waar je overheen vloog. Zo prachtig om te zien.
IMG_2537 IMG_2540 IMG_2544

Om 15:00 arriveerden we weer in Eindhoven en zat ons mooie, gezellige, maar korte avontuur er weer op. Het was alsof ik op vakantie aankwam toen ik uit het vliegtuig stapte, het was 23C! Lekker! We namen afscheid van Bart en Yvonne en zochten toen naar de vader van mijn vriend, die zou ons op komen halen. Ik haalde nog snel een Chai Tea Latte want ik ben inmiddels helemaal fan van dit lekkere drankje.

Ik kan iedereen aanraden om een bezoek te brengen aan Ierland. Zowel Dublin als Galway vond ik erg mooi en leuk. Er hangt een goede sfeer, de mensen zijn bijzonder gastvrij en het landschap is zeer indrukwekkend. Ik ga zeker nog een keertje terug.