My Galway trip: part 1

Vandaag het eerste deel van de trip naar Ierland. Ik heb besloten om hem in twee delen op te delen om hem niet al te lang te maken. Laten we beginnen!

Afgelopen woensdag stapte ik om 16:00 uur bij mijn vader in de auto. Hij bracht ons naar Eindhoven Airport. We zouden om 18:30 uur vliegen, dus we hadden ruim de tijd. Het zonnetje begon al lekker te schijnen en de sfeer zat er al goed in. Een klein uurtje later arriveerden we in Eindhoven en daar moesten we natuurlijk nog wachten. We installeerden ons pal in de zon voor een kop Chai Tea Latte van Starbucks. Zo heerlijk, ik had er al wel van gehoord, maar het nog nooit gedronken. In dat uurtje tijd kon ik mooi een aantal artikelen schrijven voor mijn blog. Handig dat er overal WiFi is zo kun je goed verder werken.
IMG_2433 IMG_2434 IMG_2436

Na een uurtje kwamen Bart en Yvonne aan vanuit Nijmegen. Ze dronken snel een kop koffie en daarna zijn we door de douane gegaan. Alles verliep snel en binnen no-time stonden we bij de gate. We hoefden niet lang te wachten voordat we konden boarden. Om 18:20 uur stond ik op de rap naar het vliegtuig en er was een prachtige zonsondergang. Ik kon nog net een foto maken, maar hela was de zon eigenlijk al net iets te ver onder. Dat gaat zo snel op het laatste moment!
IMG_2438 IMG_2448

De vlucht verliep prima en op tijd. Anderhalf uur later landden we in Dublin. Yes! Let’s get the party started. We liepen meteen achter Bart aan, want hij wist tenslotte precies waar hij heen moest. We stapten in een bus die ons in een 20 minuten naar het centrum bracht. Vanuit daar waren we binnen 5 minuten in ons hotel. Het hotel stelde vrij weinig voor, maar dat wist ik al wel toen we het boekten. Heel centraal maar wel goedkoop. Tja, ergens moet je dan keuzes maken. Maar voor één nachtje kon dat ook wel.

We brachten onze koffers naar de kamers. Op de kamer brak ik bijna mijn duim. Ik wilde namelijk het raam openzetten, maar er zat een hekwerk aan de binnenkant. Het was zo’n Engels schuifraam, dat je omhoog schuift met behulp van gewichten. Ik dacht, hoe stom ook, dat het raam wel erg stroef zou gaan. Dus ik stak mijn hand door het hekwerk en trok flink aan het raam. Hij schoot meteen omhoog en ik kwam met mijn duim klem te zitten tussen het hekwerk en het omhoogschuivende raam. AU! Damn, dat ging echt net goed. Dit alles gebeurde natuurlijk in enkele seconden.

Snel naar beneden om de stad in te gaan. We aten bij een Indisch restaurant en dronken een biertje in een pub. Rond 00:00 uur ging die sluiten dus zijn we terug naar  het hotel gelopen. Geeft niets, de dag was lang. Lekker slapen en morgen weer een dag! De nacht was lang en vervelend. Het bed was vreselijk hard en ik kon er maar niet op in slaap vallen.
IMG_2447Yum! Allemaal bordje leeggegeten? Ik vond het, ondanks dat het niet pittig zou moeten zijn, toch een tikje te pittig voor mijn doen. Helaas heb ik niet alles op kunnen eten.

De volgende dag hebben we de ochtend door Dublin heen gelopen. We zijn door het park gelopen, hebben even de universiteit bezocht en gewinkeld. Ik kocht een blush en een lipstick bij MAC. De Disney-store mocht ook niet ontbreken en ook Avoca vond ik een hele leuke winkel. Bij Lush heb ik me laten informeren over van alles en nog wat. Zo leuk!

Deze brug heeft van die liefdessloten! Zo leuk. Maar Bart vertelde me dat hij eerst helemaal vol hing. Waarschijnlijk was hij recentelijk sloten-vrij gemaakt. Want er hingen er nu niet zo veel aan.P1010377Bij Lush! Ik kocht een lipscrub. Helaas kon ik het haarmasker dat ik graag wilde niet meenemen omdat het over de 100ml heen ging. Dat mag natuurlijk niet mee in het vliegtuig als je met handbagage reist.

P1010382Avoca, zo’n leuke winkel!P1010446Dit vogeltje in het park wilde heel graag op de foto 😀P1010482Deze zwaan had heel mooi zijn vleugels omhoog.
P1010501De universiteit.
P1010507Selfie!

’s middags stapten we in de bus die ons in 2,5 uur naar Galway bracht. Je bereid je voor op een hele lange zit, maar uiteindelijk viel dat best wel mee. De tijd was voorbij voordat ik het door had. Lekker slapen…
We brachten onze spullen naar B&B The Lighthouse. Het lag op 10 minuten lopen van het centrum, prima dus! En een mooi uitzicht over het water vanuit onze kamer! Deze keer met beter bedden en iets minder aftands dan het hotel in Dublin. Helemaal goed! Ook hier gratis WiFi, super 😀

We aten in een grote pub genaamd The Front Door. Het eten was overheerlijk. Voor €17,95 kon je een 3-gangen menu eten. Ik bestelde een wortel-knol soep, daarna een tortellini met tomatensaus en als toetje een gigantische lemon-cheescake. Zo overheerlijk lekker! En zo goedkoop. Helemaal top.

We sloten de eerste avond in Galway af in The Crane. Een hele oude pub, waar het heel erg vochtig en warm was toen we binnenkwamen. Het duurde 10 minuten voor mijn bril weer bruikbaar was. Maar er was rond 22:00 uur livemuziek. Zo geweldig. gewoon een 5 tal mensen met violen, een gitaar en een fluitje. En ze speelden echt heel erg mooi.

Dit was t einde van deel 1. Morgen kun je lezen hoe het tweede deel van de reis is verlopen. Tot dan!